«Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια ανώνυμες εταιρείες και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος, εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.» Αυτό τόνισε μιλώντας σε συνέδριο της Ναυτεμπορικής για τη ναυτιλία ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.
Όπως είπε «αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες του.» «Στον λιμενικό τομέα, όμως, στην διάρκεια του 2020, θα έχουμε και άλλη μια σημαντική εξέλιξη. Θα περάσουν στον έλεγχο της Πολιτείας, τα 71 λιμάνια ή λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής πλοίων την διαχείριση των οποίων έχουν Δήμοι και Κοινότητες σε όλη την Ελλάδα» συμπλήρωσε και ανέφερε ότι: «Τα λιμάνια αυτά αντιμετωπίζουν σειρά σημαντικών προβλημάτων, κυρίως στις υποδομές τους, αλλά ταυτόχρονα δεν διαθέτουν και τους αναγκαίους μηχανισμούς μέσο των οποίων θα μπορούσαν να απορροφήσουν και να διαχειριστούν κονδύλια.
Πρόθεση μας είναι να συγκροτηθούν, ανά γεωγραφική περιοχή, οργανισμοί – ανώνυμες εταιρείες, ώστε να αποκτήσουν τους μηχανισμούς εκείνους που θα τους επιτρέψουν να εξελιχθούν και να αναπτυχθούν.»
Σε σχέση με τη νηολόγηση πλοίων ο κ. Πλακιώτακης σημείωσε ότι « μέσα στο 2020, θα έχουμε ολοκληρώσει την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων, εξαλείφοντας κυριολεκτικά την γραφειοκρατία και καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ισχυρά ανταγωνιστική την γαλανόλευκη και το εθνικό μας νηολόγιο.» «Σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα, τις επόμενες εβδομάδες καταθέτουμε σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου, τη διόρθωση των κακώς κειμένων, αλλά και την εξάλειψη των πολλών γκρίζων ζωνών, που όπως διαπιστώσαμε, δυστυχώς, υπάρχουν σήμερα, επιτρέποντας διαφορετικές ερμηνείες, οι οποίες με την σειρά τους προκαλούν μια ακτοπλοΐα πολλών ταχυτήτων.
Στο θέμα αυτό θα είμαι κάθετος. Θα υπάρξουν κανόνες. Κανόνες κοινοί για όλους» τόνισε και προσέθεσε: Το ίδιο θα συμβεί και στο μεταφορικό ισοδύναμο. Θα διορθωθούν στρεβλώσεις για να καταστεί το μέτρο αυτό ένα πραγματικά αναπτυξιακό εργαλείο για τα νησιά μας, μέσο του οποίου θα επιτευχθεί κοινωνική συνοχή και οικονομική ανάπτυξη. Ειδικά στον τομέα της νησιωτικότητας τα όσα θα συμβούν στην διάρκεια του 2020 θα είναι πρωτόγνωρα μιας και είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο, ώστε να ενισχύσουμε και να ενδυναμώσουμε την νησιωτική επιχειρηματικότητα. Τέλος στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού έχουμε αναλάβει ήδη πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου ώστε να αναδείξουμε δυναμικότερα την μοναδική στον κόσμο ελληνική αγορά.» Γιώργος Αλεξάκης