ΚΥΚΛΑΔΕΣ - ΝΗΣΙΑ

Κυκλάδες – Νησιά

Σύρος: Διευκρινήσεις του Γιάννη Βουτσίνου για τη ναυαγοσωστική κάλυψη των πολυσύχναστων παραλιών

 

O δημοτικός σύμβουλος και υπεύθυνος παραλιών Γιάννης Βουτσίνος, τοποθετήθηκε για την Ναυαγοσωστική κάλυψη της Σύρου στις πολυσύχναστες παραλίες, εξηγώντας τι ακριβώς συνέβη με τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό και τις καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν.

Αναλυτικά το μήνυμα του

ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΥΡΟΥ

Χθες λάβαμε την απόφαση για την εταιρεία που είχε καταφερθεί κατά του Δημου Συρου – Ερμουπολης με δυο προδικαστικές προσφυγές για την ναυαγοσωστικη κάλυψη των πολυσύχναστων παραλιών. Ο Δημος μας της κέρδισε και τις δυο.
Πως φτάσαμε ως εδώ και γιατί δεν είχαμε έγκαιρα ναυαγοσώστες;
Θα τα πω με απλά λόγια για να είναι όσο περισσότερο κατανοητές οι δαιδαλώδεις διαδικασίες που αντιμετωπίζουμε.

O Δήμος μας ξεκίνησε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την διεξαγωγή ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, προκειμένου να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του για την ναυαγοσωστικη κάλυψη.

Στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό 100.000€ προσήλθαν δυο εταιρείες.
Η ‘Α εταιρεια μειοδότησε με 80.150€ πλέον ΦΠΑ ενώ η ‘Β μειοδότησε με 76.700€ πλέον ΦΠΑ.

Οπως ήταν αναμενόμενο η αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού όταν “άνοιξε” τις προσφορές, επέλεξε την Β εταιρεία για την κάλυψη.

Η Β εταιρεία αφού εξάντλησε όλες τις ημερομηνίες για την υποβολή δικαιολογητικών, υπέβαλε ελλειπή δικαιολογητικά και η επιτροπή της ζήτησε να προσκομίσει πρόσθετα δικαιολογητικά για την ορθότητα των πρώτων.

Αφού εξάντλησε και την δεύτερη προθεσμία υπέβαλε ξανά προβληματικά δικαιολογητικά, με ποινή αποκλεισμού, λόγω του ότι παρουσίαζε ουσιώδεις αποκλίσεις από τους όρους και τις τεχνικές προδιαγραφές που όριζε ρητά η προκήρυξη. Υπόψιν οτι είχαμε φτάσει αρχές Ιουνίου.

Η επιτροπή διαγωνισμού λοιπόν, πρότεινε στην Δημοτική Επιτροπή, την απόρριψη της Β εταιρείας και την ανάδειξη της Α εταιρείας ως προσωρινής αναδόχου.
Μειοψηφούντος της παράταξης Ρώτα, ψηφίσαμε θετικά στην ανάδειξη της Α εταιρείας ως προσωρινής αναδόχου.

Σε αυτο το σημείο υπήρχαν πολλά σοβαρά προβλήματα που έπρεπε να υπερσκελιστουν.

1. Είχε ξεκινήσει ο Ιούνιος και η υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης και ο Δημος ήταν εκτεθιμενοι τόσο πειθαρχικά έναντι προστίμων όσο και στο θέμα ασφάλειας των λουομένων.

2. Μετά την απόρριψη ο εκπρόσωπος της Β’ εταιρείας έκανε αμέσως καταγγελία στο Λιμεναρχείο Σύρου περί μη ναυαγοσωστικής κάλυψης.

3. Σε περίπτωση προσφυγής της Β εταιρείας, θα έπρεπε να εξεταστεί πρώτα και μετά να ανατεθεί το έργο στον προσωρινό ανάδοχο.
Έτσι και έγινε λοιπόν. Η Β εταιρεία έκανε δυο διαδοχικές προδικαστικές προσφυγές και μπλόκαρε τον διαγωνισμό. Η εξέταση των προσφύγων ορίστηκε στις 26 Ιουλίου και η απόφαση δεν θα ερχόταν πριν τις 20 Αυγούστου.

Εκεί ξεκίνησε ένας αγώνας της νομικής και οικονομικής Υπηρεσίας με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Δημήτρη Κοσμά και τον Δήμαρχο για να βρεθεί λύση, διότι όπως καταλαβαίνετε δεν ήταν δυνατόν η πολυσύχναστες παραλίες μας να μείνουν χωρίς ναυαγοσωστες.

Η λύση βρέθηκε και ήταν για λόγους δημοσιάς υγείας και κατεπείγοντος να γίνει ανάθεση του έργου στην Α εταιρεία.

Ετσι και έγινε. Η παράταξη Ρώτα όμως προέβαλλε σθεναρές αντιδράσεις γι αυτό.
Ίσως γιατί ο εκπρόσωπος της Β εταιρείας ήταν υποψήφιος τους; Δεν γνωρίζω.
Απο την άλλη άρχισε μια αδιανόητη σπέκουλα και ψεύδη με διάφορες δημοσιεύσεις οτι επιλέξαμε την εταιρεία με τα περισσότερα χρήματα για άλλους λόγους. Οτι η διαφορά των προσφορών ήταν 20.000€. Οτι επιλέξαμε ξένους (Α εταιρεία) αντι συριανών (εκπρόσωπος της Β εταιρείας). Οτι χάσαμε την προσφυγή και ζημιώσαμε τον Δήμο 100.000€ κλπ.
Καταλήγω λοιπόν ότι μπορεί να μην είχαμε έγκαιρα ναυαγοσωστικη κάλυψη, όμως είχαμε στο σύνολο του καλοκαιριού χάριν στις γνώσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας και την γενναιότητα της Διοίκησης.

Βλέπετε αυτή είναι η διαφορά μιας καλής από μια κακή διοίκηση. Να βρίσκεις άμεσες λύσεις στα προβλήματα.

Στα καλά και στις φιέστες δεν βρίσκονται οι διαφορές. Στα δύσκολα είναι η ουσία τι κανείς.

Σύμφωνα με την παράταξη Ρώτα έπρεπε να περιμένουμε έως σήμερα την απόφαση της προδικαστικής προσφυγής.

Ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη για τον κίνδυνο που θα αντιμετώπιζαν οι λουόμενοι;
Ρητορικό το ερώτημα.

Υπόψιν οτι δυο γειτονικοί Δήμοι έχασαν τις γαλάζιες σημαίες για την απουσία ναυαγοσωστικής κάλυψής ενώ άλλοι Δήμοι στην χώρα δεν κατάφεραν να την καλύψουν.

Όσο για την εταιρεία Β η οποία έχει την πλήρη ευθύνη για την καθυστέρηση του διαγωνισμού, έπεται συνέχεια….

 

Πηγή:cyclades24.gr

Ακολουθήστε μας