Ανοίγει η συζήτηση για τις προοπτικές ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά, μέσα από την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας που θα καταδείξει τις τεχνικές και οικονομικές προϋποθέσεις του εγχειρήματος.
Η μελέτη θα ανατεθεί σε ομάδα επιστημόνων του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, οι οποίοι θα αναλάβουν να εκπονήσουν μια μελέτη βιωσιμότητας που θα αποτελέσει «οδηγό» για την δρομολόγηση της βέλτιστης λύσης στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Η μελέτη θα βασιστεί σε σύγχρονα οικονομοτεχνικά δεδομένα, τις υφιστάμενες υποδομές αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Στο πλαίσιο αυτό την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να επισκεφτεί το Ρέθυμνο ο καθηγητής Α. Παδουβάκης, προκειμένου να συζητήσει με τους τοπικούς φορείς και την αρμόδια επιτροπή τις λεπτομέρειες της μελέτης. Το κόστος για την εκπόνηση της μελέτης θα αναλάβει από κοινού η Περιφέρεια και ο Δήμος Ρεθύμνης.
Στο μεταξύ ανοιχτή παραμένει η πιθανότητα δρομολόγησης δύο πλοίων που θα εκτελούν τη γραμμή Ρέθυμνο- Ραφήνα μέσω των Κυκλάδων αλλά και τη γραμμή Ρέθυμνο – Κυκλάδες, τα οποία ωστόσο θα πραγματοποιούν τα εν λόγω δρομολόγια στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Όπως είχε αναφερθεί σε δημοσίευμα της «Κ.Ε» πρόκειται για δύο πλοία μήκους 123 μέτρων της εταιρίας Golden Star που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν 1600 επιβάτες και οχήματα και θα εκτελούν τα δρομολόγια της γραμμής από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο του 2019. Τα δρομολόγια θα αφορούν τη γραμμή Ρέθυμνο – Ραφήνα με ενδιάμεσους σταθμούς σε Σαντορίνη, Πάρο, Μύκονο, Τήνο, Άνδρο. Οι ώρες αναχώρησης και άφιξης θα είναι συγκεκριμένες και τα δρομολόγια θα εκτελούνται δύο φορές την εβδομάδα κάθε Τρίτη και Σάββατο. Συγκεκριμένα τα πλοία θα φτάνουν Δευτέρα και Παρασκευή βραδινές ώρες και θα αναχωρούν Τρίτη και Σάββατο πρωί.
ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΙΜΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Ταυτόχρονα, στόχος είναι μια λύση που θα έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για το διαχρονικό ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά. Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται οι πιθανότητες το Ρέθυμνο να εξυπηρετείται για την διασύνδεσή του με τον Πειραιά μέσω της Μήλου. Ωστόσο, ενδιαφέρον υπάρχει και από τον ιδιοκτήτη του πλοίου ELLI T για τη γραμμή Ρέθυμνο- Πειραιάς. Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης, προϋπόθεση είναι το συγκεκριμένο πλοίο να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις προκειμένου να είναι αξιόπλοο και να κατέχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά που προβλέπει η Νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, όπως αναδείχθηκε στη σύσκεψη για να διερευνηθεί η όποια πιθανότητα δρομολόγησης πλοίου που θα συνδέει το Ρέθυμνο με τον Πειραιά και θα εξυπηρετεί σε όλη τη διάρκεια του έτους το επιβατικό κοινό της πόλης, είναι αναγκαία η εκπόνηση μιας μελέτης βιωσιμότητας της γραμμής που θα καταδείξει τα τεχνικά και οικονομικά δεδομένα προκειμένου στη συνέχεια να αναζητηθεί μια γόνιμη λύση. Στις πιθανές λύσεις περιλαμβάνονται ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, υφιστάμενες ναυτιλιακές εταιρίες ενώ δεν έχει αποκλειστεί και μια πιθανή σύμπραξη φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης προς την κατεύθυνση αυτή, αν και παραμένουν επιφυλάξεις για τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη συντήρηση ενός πλοίου.
Πιο ξεκάθαρη εικόνα για τα παραπάνω, όπως τόνισαν τα μέλη της επιτροπής θα υπάρξει μέσα από τη μελέτη βιωσιμότητας που θα καταδεικνύει ποια θα μπορούσε να είναι η βέλτιστη λύση για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου.
«ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ “ΟΔΗΓΟ”»
Ο Δήμαρχος Ρεθύμνου κος Γιώργος Μαρινάκης, τόνισε πως στην παρούσα φάση κρίνεται σκόπιμο να γίνει συνάντηση με την επιστημονική ομάδα του καθηγητή Παδουβάκη προκειμένου να διερευνηθούν οι τρόποι που μπορεί το εγχείρημα να υποστηριχθεί τεχνικά και δημοσιονομικά. Αναφέρθηκε επιπλέον στην πιθανότητα δρομολόγησης δύο πλοίων αλλά και τις πιθανές μακροπρόθεσμες λύσεις, όπως η ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω της Μήλου. «Η επιτροπή αποφάσισε να καλέσουμε τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιά Άγγελο Παδουβάκη στο Ρέθυμνο για να βάλουμε τις παραμέτρους της μελέτης της βιωσιμότητας της συγκεκριμένης γραμμής. Αυτό θα γίνει σύντομα ώστε να έρθει ο καθηγητής να μας πει και να του πούμε τι ακριβώς επιδιώκουμε με αυτή τη συνεργασία και θεωρώ ότι θα ολοκληρώσει μια μελέτη την οποία θα μας δώσει προς χρήση όπως ειπώθηκε στη συζήτηση. Με αυτή τη μελέτη θα έχουμε πλέον έναν οδηγό με τον οποίο θα μπορούμε να απευθυνθούμε είτε σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, είτε σε υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες είτε μπορεί να βρεθεί και άλλος φορέας μέσα από την σύμπραξη φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης κάτι που δεν θεωρώ εφικτό, ωστόσο δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα. Και για το λόγο αυτό άλλωστε γίνονται οι μελέτες».
Ερωτηθείς για παλαιότερες προσπάθειες μέσα από την εκπόνηση μελετών που ωστόσο δεν είχαν φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, ο κος Μαρινάκης επεσήμανε: «Τα δεδομένα της προηγούμενες μελέτης μιλούσαν για ένα πλοίο δεκαπέντε ετών, με άλλες συνθήκες, άλλες κοστολογήσεις στα καύσιμα, άλλες παραμέτρους. Τώρα έχουμε συγκεκριμένα δεδομένα, ανταγωνισμού και μια συγκεκριμένη κατάσταση. Θεωρώ ότι με τα σημερινά δεδομένα θα γίνει η εκτίμηση όλων των παραμέτρων και εύχομαι να βγει ένα θετικό αποτέλεσμα ώστε να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε αυτή τη γραμμή».
ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Αναφορικά με τις πιθανές προσωρινές αλλά και μακροπρόθεσμες λύσεις που εξετάζονται για την δρομολόγηση πλοίου στο Ρέθυμνο, ο κος Μαρινάκης υπογράμμισε πως τα δεδομένα που υπάρχουν:«είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη γραμμή Ρέθυμνο-Ραφήνα μέσω των Κυκλάδων, ένα ταξίδι περίπου εννέα ώρες απ’ ό,τι είπε εκπρόσωπος του εφοπλιστή στη συζήτηση της επιτροπής. Είναι μια σύνδεση που αφορά την τουριστική περίοδο και έχει περισσότερο τουριστικό ενδιαφέρον παρά επιβατηγό με την έννοια που εμείς επιζητούμε να έχει το Ρέθυμνο διασύνδεση απευθείας με τον Πειραιά έστω και δια της Μήλου. Με τον Δήμαρχο της Μήλου είμαι σε συνεχή συνεργασία. Θεωρούμε ότι η διασύνδεση με τον Πειραιά δια της Μήλου δίνει περισσότερη ελπίδα στο εγχείρημα από μια απευθείας γραμμή χωρίς τη μεσολάβηση του νησιού αυτού. Από πληροφορίες φαίνεται ότι ο κος Καραμπέκος ο οποίος έχει αποκτήσει το ELLI T αντί 650 χιλιάδων δολαρίων μέσα από διαδικασίες πλειστηριασμού, ενδιαφέρεται να έρθει στο Ρέθυμνο. Αν το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα πιστοποιητικά που ο Νόμος απαιτεί είναι καλοδεχούμενο οποιοδήποτε πλοίο έρθει να λύσει ένα θέμα το οποίο ταλανίζει και απασχολεί την Ρεθυμνιώτικη κοινωνία. Προτίμησή μου θα ήταν αυτό να γινόταν από τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες για να έχει το εγχείρημα και μακροημέρευση διότι δεν ξέρω κατά πόσο ένας τρίτος, μεμονωμένος μπορεί να αντέξει τον ανταγωνισμό των ήδη μεγάλων εταιριών που υπάρχουν στο νησί μας» υπογράμμισε ο κος Μαρινάκης.
Την συγκεκριμένη λύση έχει προτείνει και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θοδωρής Νίνος, ο οποίος ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα σε συνέντευξη του, είχε αναφέρει πως είναι σε επαφή με τον δήμαρχο Μήλου και σε συνεργασία με τον πλοιοκτήτη εξετάζεται εάν υπάρχει η δυνατότητα δρομολόγησης του πλοίου για την γραμμή αυτή το επόμενο διάστημα.
goodnet.gr