Στην προσθήκη 26 ακόμα Δήμων, μεταξύ των οποίων 4 των Κυκλάδων, στο πρόγραμμα myKEPlive για ραντεβού με βιντεοκλήση προχωρά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόκειται για τους Δήμους: Αλεξανδρούπολης, Ανατολικής Σάμου, Άνδρου, Άργους Ορεστικού, Αρχανών–Αστερουσίων, Βόρειας Κέρκυρας, Δίου-Ολύμπου, Δυτικής Σάμου, Ήλιδας, Ιητών, Καρπάθου, Καρύστου, Κέας, Κεντρικών Τζουμέρκων, Κερατσινίου–Δραπετσώνας, Κομοτηνής, Μήλου, Μυτιλήνης, Παρανεστίου, Πάργας, Πρέβεζας, Σάμης, Σουλίου, Τροιζηνίας–Μεθάνων, Φλώρινας, Φυλής.
Μέσα σε οκτώ μήνες λειτουργίας, περισσότεροι από το 50% του συνολικού αριθμού των Δήμων της χώρας έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, υπηρεσίες μέσω βιντεοκλήσης παρέχουν 224 ΚΕΠ σε 177 Δήμους, ενώ συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερα από 40.000 ραντεβού, τα οποία μεταφράζονται σε αντίστοιχη μείωση των μεταβάσεων για εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία μέσα στην περίοδο της πανδημίας.
Από τον Απρίλιο του 2020 έχουν ήδη εκπαιδευτεί για τη λειτουργία της πλατφόρμας 1.072 υπάλληλοι των ΚΕΠ. Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) στο επόμενο διάστημα πρόκειται να πραγματοποιηθούν νέα τριήμερα επιμορφωτικά προγράμματα για την χρήση του myKEPlive από υπάλληλους των ΚΕΠ.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του myKEPlive παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω των τεσσάρων θεματικών υπηρεσιών: 1) Πληροφόρηση- Αίτηση, 2) Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις, 3) Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία, 4) Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας. Οι πολίτες εισέρχονται στην πλατφόρμα και ρυθμίζουν το ραντεβού τους χρησιμοποιώντας τους κωδικούς τους στο Taxisnet. Κατά τη χρήση της υπηρεσία δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ οι τηλεδιασκέψεις με τους υπαλλήλους των ΚΕΠ δεν καταγράφονται.
Ποιες παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται και ποιες διαδικασίες εξαιρούνται
Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.
Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.
Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.
Το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.