«Για μία ακόμη φορά το ‘επιτελικό κράτος’, επιβεβαιώνει τον κανόνα της διακυβέρνησής της ΝΔ: η πανδημία είναι μια ευκαιρία για να εξυπηρετηθούν οι κολλητοί, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Έτσι, μετά τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης επιδότησης των άγονων γραμμών, για το διάστημα μέχρι το τέλος του 2020,από το Υπουργείο Ναυτιλίας, με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Ακτοπλοΐας, επιδοτούνται τον χειμώνα, ταχύπλοα πλοία για τη σύνδεση των Ανατολικών και Δυτικών Κυκλάδων, με Πειραιά και Ηράκλειο, την ώρα που τα νησιά αυτά εξυπηρετούνται ήδη με πλοία δωδεκάμηνης δρομολόγησης», συνεχίζει.
Ο κ. Σαντορινιός τονίζει ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια, ποτέ ξανά δεν αποτελούσαν μέρος των χειμερινών επιδοτήσεων, ούτε ως ελεύθερες, γιατί δεν υφίσταται ανάγκη αυτού του είδους του μεταφορικού έργου, κατά τους χειμερινούς μήνες. «Φέτος, εν μέσω πανδημίας και με απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ των νομών, το Υπουργείο Ναυτιλίας επέλεξε να επιδοτήσει γραμμές ταχυπλόων, με κόστος 2,3εκ €, ενώ προβλέπει και επιπλέον χρηματοδότηση, αν αυτά έχουν χωρητικότητα άνω των 1.200 επιβατών.», συμπληρώνει.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα «επιτελικής χρηματοδότησης, όπως υποστηρίζει είναι τα εξής:
- 15 δρομολόγια ταχύπλοου για τη γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Ηράκλειο, μέχρι το τέλος του 2020, επιδοτούνται με30.000€, ανά δρομολόγιο, άρα με 450.000€ συνολική επιδότηση.
- 3 δρομολόγια ταχύπλοου, την εβδομάδα, στη Γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΥΡΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΘΗΡΑ με επιδότηση 45.000 €, ανά δρομολόγιο ,επιδοτούνται συνολικά με 810.000€.
- 6 δρομολόγια, ανά βδομάδα, μέχρι το τέλος του 2020, στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΣΕΡΙΦΟΣ- ΣΙΦΝΟΣ- ΜΗΛΟΣ και επιστροφή, επιδοτούνται με1,080εκ€
Το καλοκαίρι, όπως λέει ο κ. Σαντορινιός, και με χαρακτηριστική καθυστέρηση σε σχέση με τις ανάγκες των νησιών, έγιναν απευθείας αναθέσεις γραμμών, με άρωμα ευνοϊκής μεταχείρισης των ταχυπλόων, έναντι των συμβατικών που αποτελούν τον κορμό της Ακτοπλοΐας. Μετά όμως και τη δημοσίευση της προκήρυξης ανάθεσης άγονων γραμμών, οι υπόνοιες αυτές έγιναν πιια βεβαιότητα σκανδάλου.
Επίσης, υποστηρίζει ότι από την αρχή της υγειονομικής κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ είχε ζητήσει να εκπονηθεί ένα σχέδιο έκτακτης δρομολόγησης άγονων γραμμών με σχεδιασμό, ανά δρομολογιακή περίοδο, και βάσει των αναγκών εξυπηρέτησης των νησιών. «Είχαμε, επίσης προτείνει οι επιδοτήσεις των γραμμών να γίνουν με κριτήριο τα δρομολόγια της προηγούμενης χρονιάς και ο συνολικός σχεδιασμός να λαμβάνει υπόψη τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προκειμένου να έχει τη μέγιστη δυνατή διαβούλευση με τους φορείς της ακτοπλοΐας και τους εκπροσώπους των φορέων των νησιών.
Το ίδιο ζητήσαμε και κατά την πρόσφατη συζήτηση στην Oλομέλεια της Βουλής, σχετικά με την τροπολογία παράτασης της επιδότησης γραμμών λόγω Covid. Παρά όμως τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας, οι οποίες πραγματικά απαντούσαν στις ανάγκες των νησιωτών, αυτές τις δύσκολες μέρες της πανδημίας, ο Υπουργός κράτησε για τον εαυτό το «προνόμιο» να σχεδιάζει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ, με τελικό σκοπό, όπως φαίνεται, για να κάνει σκανδαλώδεις αναθέσεις.», αναφέρει.
«Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται πως η ΝΔ είναι μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των νησιών και των νησιωτών. Το υπουργείο Ναυτιλίας, παρά τα αυξανόμενα προβλήματα που η πανδημία επέφερε, εξακολουθεί να δρα χωρίς στρατηγικό σχέδιο για την Ακτοπλοΐα. Ο Υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται ότι εφαρμόζει πιστά το δόγμα του κ. Μητσοτάκη, αποδεικνύοντας ότι για αυτή την κυβέρνηση, η κρίση είναι ευκαιρία για τους κολλητούς», καταλήγει ο κ. Σαντορινιός.