ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία

Ανοιχτή επιστολή στον Λιμενάρχη Μήλου

 

Αξιότιμε κε Λιμενάρχη,

Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον που δείξατε ως προς την τροποποίηση του Κανονισμού Λιμένα Μήλου. Θα ήθελα όμως για μία ακόμα φορά και γραπτά να επιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των επικίνδυνων κυματισμών που εξακολουθούν να προκαλούνται στο λιμάνι του νησιού μας από την διέλευση των ταχύπλοων επιβατηγών πλοίων.

Για την ιστορία, να αναφέρω ότι στις 9 Αυγούστου 2022, μετά από πάμπολλα προβλήματα και διαμαρτυρίες των κατοίκων παραθαλάσσιων οικισμών, λάβατε μία σημαντική απόφαση για περιορισμό της ταχύτητας των συγκεκριμένων πλοίων στους 20 κόμβους κατά την είσοδο/έξοδό τους από το φυσικό λιμάνι της Μήλου (νοητή γραμμή ακρωτηρίου Κερδάρι και παραλίας Βάνι - όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε στην απόφασή σας). Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι και χρόνιο και σοβαρότατο, για λόγους που δεν γνωρίζω επιλέξατε η απόφασή σας να να μην έχει άμεση ισχύ αλλά από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με αυτόν τον τρόπο χάθηκε πολύτιμος χρόνος καθώς φτάσαμε σχεδόν στο τέλος της σεζόν όπου και η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 22 Αυγούστου 2022 (Φ.Ε.Κ. 4460 Β'/22-08-2022).

Θα περίμενε κανείς ότι από τις 22 Αυγούστου και μετά τα πλοία θα συμμορφώνονταν στις οδηγίες σας και το πρόβλημα θα λύνονταν οριστικά. Δυστυχώς όμως αυτό ΔΕΝ έχει συμβεί. Παρά την δημοσίευση της απόφασής σας, τα ταχύπλοα επιβατηγά πλοία καθημερινά ΑΓΝΟΟΥΝ και κατ' εξακολούθηση ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ το όριο των 20 κόμβων που εσείς έχετε θέσει ως ασφαλές, με αποτέλεσμα το ΠΡΟΒΛΗΜΑ να ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ με ό,τι σοβαρούς ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ αυτό συνεπάγεται για τους παραθαλάσσιους οικισμούς της Μήλου.

Φαντάζομαι αυτά τα γνωρίζετε ήδη, γι αυτό θα ήθελα να σας θέσω τα εξής ερωτήματα:

1. Είναι μη ασφαλής ταχύτητα πλεύσης οι 20 κόμβοι και αν δεν είναι (φαντάζομαι δεν θα λαμβάνατε απόφαση που θα έθετε σε κίνδυνο τα ίδια τα πλοία) γιατί το Λιμεναρχείο Μήλου επικαλείται συχνά πυκνά αυτό το επιχείρημα έναντι καταγγελιών για την υπερβολική ταχύτητα των πλοίων;
2. Είναι σοβαρό επιχείρημα η αναφορά στην τελική ταχύτητα ενός πλοίου προκειμένου να επικοινωνηθεί στον καταγγέλλοντα ότι το πλοίο έχει μειώσει ταχύτητα παρότι είναι σαφές ότι κινείται άνω του ορίου των 20 κόμβων που εσείς έχετε θέσει; Αν όχι, γιατί το Λιμεναρχείο Μήλου επικαλείται και αυτό το συγκεκριμένο επιχείρημα;
3. Γνωρίζετε ή όχι την ταχύτητα με την οποία εισέρχονται/εξέρχονται τα πλοία στο λιμάνι της Μήλου; Αν την γνωρίζετε όπως και φαντάζομαι, γιατί το Λιμεναρχείο Μήλου ρωτάει τον καταγγέλλοντα για να ενημερωθεί για την ταχύτητα του πλοίου;
4. Ποια είναι η υποχρέωση του Λιμεναρχείου Μήλου όταν βεβαιώνεται παράβαση του ορίου ταχύτητας των 20 κόμβων; Είναι οι προφορικές συστάσεις που λέτε ότι κάνετε στους πλοιάρχους των πλοίων (οι οποίες ολοφάνερα αγνοούνται μέχρι και σήμερα) ή μήπως είναι η επιβολή διοικητικών κυρώσεων όπως ξεκάθαρα ορίζει η απόφασή σας;
5. Τέλος για ποιο λόγο παρά την δημοσίευση της απόφασή σας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα πλοία καθημερινά ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ το όριο ταχύτητας που εσείς έχετε ορίσει ως ασφαλές για τον λιμένα και τους παραθαλάσσιους οικισμούς της Μήλου; Με ποιον τρόπο φροντίζετε για την εφαρμογή της απόφασής σας και ως εκ τούτου, την προστασία του λιμένα, των εν λόγω οικισμών, των κατοίκων και των παραθεριστών όπως και οφείλετε ως Λιμεναρχείο Μήλου;

Παρακάτω παραθέτω πέντε (5) τυχαία και πρόσφατα (24/08/2022) παραδείγματα παραβάσεων ταχύτητας ταχύπλοων επιβατηγών πλοίων που βεβαιώνονται μέσα από το σύστημα AIS.

Με εκτίμηση,
Λουκιανός Κόμης

IMG_5602.PNG

IMG_5604.PNG

 

Ακολουθήστε μας