Ο Κρατικός Αερολιμένας Μήλου τον Ιούλιο εξυπηρέτησε τη μεγαλύτερη μηνιαία αεροπορική και επιβατική κίνηση όλων των εποχών, διακινώντας 15,093 επιβάτες με 415 πτήσεις (αφίξεις/αναχωρήσεις).Τον Ιούλιο 2022 η ποσοστιαία αύξηση της επιβατικής κίνησης ήταν 15%σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2021και9%σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2019. Το εντυπωσιακό στατιστικό στοιχείο που αφορά στον Ιούλιο είναι ότι η επιβατική κίνηση κατέγραψε αύξηση 5%σε σχέση με τον Αύγουστο 2019, μήνα κατά τον οποίον είχε καταγραφεί το ιστορικό μέγιστο (14,422 επιβάτες) της επιβατικής κίνησης στον Αερολιμένα Μήλου.Η αεροπορική κίνηση τον Ιούλιο 2022 σημείωσε αύξηση 11%σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019,γεγονός που ερμηνεύεται αφενός από την αύξηση των προγραμματισμένων πτήσεων της Aegean (4-5 ημερησίως)και της SkyExpress(2-3 ημερησίως) και αφετέρου από την πληθώρα ιδιωτικών αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας (GeneralAviationκαι BusinessAviation) που επισκέπτονται το νησί.
Η πραγματική έκταση της ανόδου της αεροπορικής κίνησης στο νησί μπορεί να αποτιμηθεί μόνο εάν συνυπολογιστούν οι δεκάδες κινήσεις ελικοπτέρων που προσγειώνονται σε πεδία προσγείωσης σε διάφορα σημεία του νησιού και δεν καταγράφονται μεν ως κινήσεις του Αερολιμένα, αλλά εξυπηρετούνται από τις Υπηρεσίες Αεροναυτιλίας του. Σημειώνεται δε, ότι η άνοδος περιορίστηκε αισθητά, λόγω των δεκάδων ακυρώσεων προγραμματισμένων εμπορικών πτήσεων που οφείλονταν αποκλειστικά στις καιρικές συνθήκες και ειδικότερα στους ισχυρούς βορείους ανέμους, οι οποίοι έπνεαν στο πρώτο και δεύτερο δεκαήμερο του μήνα.
Η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης τόσο από πλευράς Αεροναυτιλίας, Αεροδρομίου, αλλά και Αεροπορικών Εταιρειώνδεν κατέδειξε προβλήματα του βαθμού και της έντασης που παρουσιάζονται στο σύνολο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, ως αποτέλεσμα της αλματώδους ανάκαμψης της κίνησης στα προ πανδημίας επίπεδα.Ωστόσο, το καθολικό πρόβλημα στον αεροπορικό χώρο μετά την πανδημική κρίση,δηλαδή η έλλειψη προσωπικού και δη και εκπαιδευμένου, πλήττει και τον Αερολιμένα Μήλου που αντιμετωπίζει προβλήματα υποστελέχωσης σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του, με κίνδυνο να επιβραδυνθεί η διαγραφόμενη ανοδική τάση.
Η δυναμική της ανάκαμψης που καταγράφεται για τον Αερολιμένα Μήλου από την αύξηση της αεροπορικής κίνησης στο νησί πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί και να μετουσιωθεί σε δράσεις. Πλέον είναι αδήριτη η ανάγκη για την αναβάθμιση των υποδομών και για την ανάπτυξη του Αερολιμένα μεσοπρόθεσμα, αλλά και για εξεύρεση οριστικής λύσης του εγγενούς προβλήματος προσανατολισμού του διαδρόμου προσγείωσης/ απογείωσης μακροπρόθεσμα, με τη διάθεση των κατά περίπτωση απαιτούμενων πόρων. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εξασφαλιστεί η συναίνεση των κατοίκων και των φορέων του νησιού, ώστε να προκύψουν αναγκαίες συνέργειες και απτά αποτελέσματα. Ο Αερολιμένας μπορεί και πρέπει να αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και όχι τροχοπέδη για τη Μήλο.
Δρ. Π. Κυριαζής
Αερολιμενάρχης Μήλου